E-mail Pazarlama Kampanyalarında Inbox Oranı Yükseltmenin Yolları

 

inbox oran

Toplu e-mail gönderimlerinin yükseliş gösterdiği günümüz dijital dünyasında kullanıcıların aldığı e-mailleri denetleyen Spam Sunucuları’nın da güvenlik kalkanlarını üst seviyeye çıkardıklarını söyleyebiliriz. Alıcıların doğru ve ilgili içerikleri almasını hedefleyen bu sunucuların ağına takılmak hiç de zor değil. Bu veriler ışığında aşağıda sıralamış olduğumuz maddelerle hedef kitlemizin Gelen Kutusu’na nasıl ulaşacağımızı veya şansımızı yükseltmek için neler yapabileceğimize hep birlikte göz atacağız.

• Tüm gönderimlerimizde içeriğimizin text versiyonunu da kullanmaya özen gösterelim. Böylelikle arama motorları ve içerik denetleyiciler tarafından daha kolay fark edilebiliriz.
• E-mail listelerimizin temiz ve aktif hesaplardan oluşan bir liste olması ekstra önem arz etmektedir. Bu konu en önemli spama düşme nedenlerinden biridir. İzinsiz ve satın alınmış listelerle yapılan gönderiler sonucunda spam serverları tarafından negatif olarak puanlandırılırsınız.
• Gönderilerimizdeki resim ve yazı arasındaki orana dikkat edelim. Eğer sadece bir jpg, png vs içerikli gönderi yaparsak spam oranımız çok yüksek olur. Bunun için resim gönderilerimizde en az % 40 yazı kullanmaya özen gösterelim.
• Gönderdiğimiz e-mail içeriğindeki yazı ve arka plan arasında yüksek kontrast farkı olmamalıdır. Örneğin kırmızı bir arka plan rengi üzerine beyaz veya sarı renklerle metin yazılmamalıdır.
• Mailimizin konu satırına kesinlikle tamamen büyük harflerden oluşan cümleler yazmamalıyız.
• Konu satırıyla ilgili başka bir nokta ise istatiksel olarak eğer e-mail başlıkları 1 veya 2 kelimeden oluşuyorsa açılma/okunma oranı daha yüksek oluyor. Eğer 3 kelime ise okunma oranı ciddi oranda düşüyor. Üstüne üstlük 4-5 veya 6 kelimelik bir başlık yazarsanız mailin daha okunmadan silinme oranı çok yükseklere fırlıyor.
• HTML içerik hazırlıyorsak bazı noktalara dikkat etmeliyiz ki eğer biz dikkat etmezsek Google bu konuda çok dikkatlidir. Girilen kodların hiyerarşik düzeni, kullandığımız resim ve linklere eklenmemiş TAG’ler vb gibi unsurlar önemlidir ve gönderinin spam olasılığını artıracaktır. Geçerli bir HTML tasarım her zaman başarılı sonuç verir.
• Gönderimizin en üst kısmına preheader girmeliyiz. Maili alan kullanıcılar gelen kutusunda mailleri açmadan bu preheader satırını okuyarak maili açıp açmamaya karar vermektedirler. Sendmail panelinde ise bu sistem otomatik olarak eklenmiştir.
• Gönderilerimizi kişiselleştirmeye özen gösterelim. Şahsa özel olarak gönderilen maillerin açılma oranını %25, tıklanma oranlarını ise % 20 artırdığı araştırmalar tarafından ortaya konmuştur.
• Müşterilerimize veya alıcılarımıza onların ihtiyaçlarına göre ve onların ilgilerini çekecek içerikler göndermeliyiz.
• Gönderimizin konu satırında yazdığımız cümleyle gönderinin içeriği mutlaka uyumlu olmalıdır.
• Alıcılarımıza gönderdiğimiz içerikte onları harekete geçiren linkler (call-to-action) kullanırsak spam server tarafından pozitif puan alırız. Çünkü alıcımız gönderimizdeki kampanya, indirim, bilgilendirme vs gibi içerikle ilgilenmiş ve tıklayarak ilgili bölüme ulaşmıştır. Bu durum alıcınızla aranızda bir etkileşim olduğunun kanıtıdır.
• İki farklı stratejide gönderi yapın ve hangisi başarılı olduysa o stratejiyi benimseyin. Bunu bir kamuoyu yoklamasına da benzetebiliriz. Örneğin 1000 liralık bir üründe 100 lira indirime gideceksiniz. A seçeneğinde % 10 indirim kazanmak için derken, B seçeneğinde 100 lira indirim kazanmak için ilgili bağlantıyı tıklayın diyebiliriz. Aslında iki seçenekte aynıdır ancak alıcılar bazındaki yorum mutlaka farklıdır.
• İzinli bir listeye veya kullanıcıya gönderim yapmak çok önemlidir. Gönderi sonrası aldığınız her ( complaint ) şikayet, kullandığınız domainin spam oranını ( spam rate ) artıracaktır.
• Eğer mümkünse gönderinin altına bir metin hazırlayarak, maili alan kişiyi tıklayacağı linkle sizi adres defterine eklemesini rica edin.


Tüm Makaleler