7 adımda başarılı e-mail marketing nasıl yapılır?

 

1. adım: En önce niçin toplu mail gönderim yapmak istediğinizi netleştirmelisiniz.
Bununla ilgili “Niçin toplu mail göndermelisiniz” isimli makalemizi inceleyebilirsiniz.

2. adım: Bülteninizi güzelce hazırlamalısınız. Bakınız: İyi bir bülten hazırlamanın 5 adımı
Tüyo: Bu konuda, size farklı zamanlarda profesyonel firmalardan ulaşan mailleri inceleyebilirsiniz.
Neyi nasıl kullanıyorlar nelere dikkat ediyorlar tüm bunlar size ipucu verecektir.
Tüyo: Ürün ya da hizmet satışı yapıyorsanız satın almayı teşvik edici ifadeleri bültende dikkatli bir şekilde kullanabilirsiniz.

3. adım: Doğru hedef kitlenizi belirlemelisiniz. Kimlere ulaşmasını istiyorsanız o kişilerin mail adreslerine mesajınızı ulaştırmalısınız.
Aksi halde olumsuz tepkiler alabilirsiniz. Bakınız: Doğru hedef kitle nasıl belirlenir?

4. adım: Konu başlığını doğru seçmelisiniz. Bakınız: Önemli: Doğru konu başlığı seçiminde nelere dikkat etmelisiniz?
Kısa olmalı, bültenin içeriği hakkında bilgi vermeli, spama düşmeye neden olabilecek abartılı
ifadelerden kaçınmalısınız. Tamamı büyük harf kullanmayınız. Satım alın kaçırmayın gibi ifadeleri dikkatli kullanın.
Konu başlığı asla yanıltıcı olmamalı. Kimse kandırılmaktan mutlu olmaz.

5. adım: Bültene tıklanılıp gidilen sayfanın bültenle tamamen uyumlu olması gerekir.
Buna landing page denir. Bakınız: Landing page nedir ve niçin önemlidir?
O sayfaya ulaşan ziyaretçi bültende bahsedilen ürün ya da hizmeti orada görürse incelemesine devam edecektir.
Alakasız bir sayfaya (ki buna ana sayfada dahildi) gönderirseniz insanlar doğrudan kızgın bir şekilde sitenizi kapatabilirler.
Sonrasında gönderdiğiniz mailleri de dikkate almayabilirler.
O yüzden landing page sayfasını bültene özel dizayn etmenizi öneriyoruz. Müşteriyi bir nevi kapıda karşılamış oluyorsunuz.

6. adım: Tüm bu adımları tek tek testlerden geçiriniz.
Bütün emeklerinizin ufak bir dikkatsizlikten dolayı boşa gitmesini istemezsiniz değil mi?

7. adım: Gönderimin profesyonel bir alt yapı ile yapılması gerekir. Aksi halde çok sayıda mail spama düşer.
Kara listelere girebilirsiniz. Firma imajınız zedelenebilir.
Sendmail alt yapısı Dünyanın 2. Büyük alt yapısıdır. Güvenle ve çok hızlı gönderim yapabilirsiniz.

 

Tüm Makaleler